رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خبر داد:

مشارکت ۶۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال بوشهر در پویش ملی سلامت 

رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: تاکنون ۶۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در برنامه "پویش ملی سلامت " (غربالگری دیابت و فشارخون بالا) مشارکت داشتند.

حمید حبیبی نیا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای برنامه "پویش ملی سلامت " (غربالگری دیابت و فشارخون بالا) تاکنون ۱۱۰ هزار و ۶۵۳ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال بوشهری در پویش ملی فشارخون بالا و دیابت مشارکت داشتند.

وی افزود: افزایش شناسایی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامد‌ها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل فشارخون بالا و دیابت اهداف این پویش است.

حبیبی نیا بیان داشت: مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین پیشگیری، در سطح اول اتفاق می‌افتد و جامعه با داشتن سبک زندگی سالم و با تأکید و توجه به تغذیه مناسب، ورزش و فعالیت کافی، آرامش فکری، دوری از استرس و ایمان و اعتقادات راسخ معنوی و دینی از ابتلا به بیماری در امان می‌مانند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: دیابت و فشارخون بالا با اینکه در سطح اول پیشگیری اهمیت می‌یابد و سبک زندگی سالم تا حد زیادی از بروز آن‌ها پیشگیری می‌کند؛ اما به‌عنوان بیماری خاموش در جامعه گسترش یافته است.

حبیبی نیا بیان داشت: دیابت و فشارخون بالا به‌عنوان ام الامراض مطرحند و عاملی مهمی برای بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم می‌باشند.

این مقام مسئول گفت: این دو بیماری به همراه عوارض بسیار شایعی که ایجاد می‌کنند، همچون حملات قلبی، سکته‌های مغزی و نارسایی پیشرفته کلیه و دیالیز و قطع عضو هزینه‌های سنگینی را به بیماران، خانواده‌ها، جامعه و دولت تحمیل می‌کند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان در ادامه گفت: این طرح در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه سلامت و همچنین در مراکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی و خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های سیار مستقر در سطح شهر برای گروه‌های هدف انجام می‌گردد.

وی با بیان اینکه پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون برای کلیه افراد ۱۸ سال و بالاتر و زنان باردار در همه گروه‌های سنی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: این پویش در ۴۸ ایستگاه ثابت و ۲۰ ایستگاه سیار در شهرستان بوشهر در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.